Over het Ontzorgingsloket en de duurzame kansen voor jouw maatschappelijk vastgoed.
Ben jij verantwoordelijk voor het behoud en beheer van maatschappelijk vastgoed in een kleine gemeente? En zijn er binnen jouw organisatie plannen om te verduurzamen? Dan kan het Ontzorgingsloket Maatschappelijk Vastgoed van de Provincie Noord-Brabant hierbij helpen. Benieuwd hoe? Ontdek het tijdens de digitale informatiebijeenkomst op 25 januari. Tijdens deze bijeenkomst krijg je meer informatie over het Ontzorgingsloket en de duurzame kansen voor je vastgoed.
Datum: 25 januari 2022
Tijd: 10:00-11:30 uur
Deelnemen via: MS Teams
We horen graag of je erbij bent. Aanmelden kan via deze link.
Kennis & inspiratie
In 2022 en 2023 organiseren we verschillende kennissessies en bijeenkomsten om kennis en best practices uit te wisselen tussen maatschappelijk vastgoedorganisaties. De bijeenkomst op 25 januari is de eerste van deze reeks en vooral bedoeld als kennismaking met het loket en elkaar. We starten met een plenair gedeelte waarin we de activiteiten van het Ontzorgingsloket Maatschappelijk Vastgoed toelichten. Daarna geven we inzicht in duurzame oplossingen aan de hand van drie casussen.
Over het Ontzorgingsloket Maatschappelijk Vastgoed Noord-Brabant
Het Ontzorgingsloket Maatschappelijk Vastgoed is bedoeld om eigenaren van klein maatschappelijk vastgoed te helpen bij het verduurzamen van hun pand. Onder maatschappelijk vastgoed vallen onderwijsinstellingen, kleine gemeenten, zorginstellingen, sportbedrijven, culturele ANBI’s en buurthuizen en wijkcentra. Deze vastgoedeigenaren kunnen bij het Ontzorgingsloket terecht voor gratis advies over duurzame maatregelen en de juridische kaders. Een projectfacilitator biedt hulp bij het onderzoeken van de financiële haalbaarheid, het aanvragen van vergunningen en het zoeken naar de juiste partijen voor de uitvoering.